DIKLAT PENYUSUNAN BAHAN AJAR BERBASIS TEKNOLOGI INFORMASI DAN KOMUNIKASI BAGI GURU RAUDHATUL ATHFAL
Abstract
This article intends to examine the concept of education and training in the form of information and communication technology-based teaching materials for the athlete's teacher. This training is very important for them considering the teacher's low ability to use technology in the learning process. The research method used is the study of literature. The results of the analysis show that Substantive Technical Training in Teaching Material Preparation can be implemented to improve the competence of RA teachers in utilizing ICT-based learning media.
Key Words:Â Â Learning Media; ICT; Education and Training; Raudhatul Athfal
Full Text:
PDFReferences
AECT. (1986). Definisi Teknologi Pendidikan (Terjemahan Yusufhadi Miarso). Jakarta: Rajawali Pers.
Arif S. Sadiman, dkk. (1986). Media Pendidikan: Pengertian, Pengembangan, danPemanfaatanya. Jakarta: Rajawali.
Bates, A.W. (1995). Tecnology, Open Learning anda Distance Educatieducation.London: Routledge.
Cecep Kustandi. (2010). Menggunakan Media Pembelajaran di dalam Pelatihan.(Makalah ToT).
Craig L. Scanlan. (tt). Instructional Media: Selection and Use.http://www.umdnj.edu/idsweb/idst5330/instructional_media.htm(diakses 18-11-2010).
Danial, E dan Warsiah N. (2009). Metode Penulisan Karya Ilmiah.Bandung: laboratorium PKn UPI.
Elang Krisnadi. (2009). Rancangan Materi Pembelajaran Berbasis ICT. disajikan dalam Workshop Pengembangan Materi Pembelajaran Berbasis ICT di FMIPA UNY pada tanggal 6 Agustus 2009.
Hurlock, Elizabeth. (1986). Psikologi Perkembangan. Jakarta: Erlangga.
I Wayan Santyasa. (2007). Landasan Konseptual Media Pembelajaran.disajikan dalam WorkshopMedia Pembelajaran bagi Guru-Guru SMA Negeri Banjar Angkanpada tanggal 10 Januari 2007 di Banjar Angkan Klungkung.
Retna G. (2010). Belajar Cepat Microsoft PowerPoint 2010, Jakarta: Andi Publisher.
Rusman dkk: Pembelajaran berbasis teknologi informasi dan komunikasi, Depok: PT Rajagrafindo Persada.
Santyasa, Danar. (2009). Pendidikan Anak Usia Dini Antara Teori Dam Praktik. Jakarta: Indeks.
Seefeldt, Carol & Barbara A. Wasik. (2008). Pendidikan Anak Usia Dini (Diterjemahkan oleh Pius Nasar). Jakarta: Indeks.
Seels, B. Barbara dan Rickey, Rita C. (2002). Teknologi Pembelajaran (Terjemahan DewiS. Prawiradilaga, dkk). Jakarta: Universitas Negeri Jakarta. PPPPTK TK DAN PLB BANDUNG © 2017
Silvia Rimm. (2003), Mendidik dan menerapkan disiplin pada anak pra sekolah. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Thobroni, M. (2011). Mendongkrak Kecerdasan Anak melalui Bermain dan Permainan. Yogyakarta: Kahati.
Wijayanti, Inggit Dyaning. (2011). Peningkatan Pendidikan Berbasis ICT. UIN Sunan Kalijaga: Yogyakarta.
Yamin, Martinis & Jamilah Sabri Sanan. (2010). Panduan Pendidikan Anak usia Dini. Jakarta: Gaung Persada.
-----------, (2017). Kurikulum Pendidikan dan Pelatihan Tenaga Teknis Pendidikan dan Keagamaan Tahun 2017 – S K Kepala Badan Litbang dan dan Diklat Kementerian Agama Republik Indonesia nomor 62 tahun 2017 – Pusdiklat Tenaga Teknis Pendidikan dan Keagamaan Balitbang Diklat Kementerian Agama RI.
DOI: https://doi.org/10.38075/tp.v13i1.16
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Yayah Kusbudiyah